Discussies

Jacques is al sinds begin jaren ’90 mijn vaste bergmaat maar dat betekent natuurlijk niet dat andere berglopers worden uitgesloten. Een van de mensen die regelmatig met mij, of met Jacques en mij op pad gaan is John. Door de jaren heen heeft zich tot een vriendschap ontwikkeld. john is een wandelende encyclopedie als het op het Kaptitel van Servaas of de groeven op Oostelijke Maashellingen aankomt.

Inmiddels ben ik ook de huisfotograaf van zijn publicaties en heb ik de groeve die hij beheert tot in detail vastgelegd.

De bijgaande foto is gemaakt tijdens één van onze tochten. John had een foto nodig van een ingekraste voorstelling. Terwijl ik het object aan het uitlichten en het fotograferen was, zochten Jacques die ditmaal niet veel te doen had, en John een plekje achter mij op om een en ander te bediscussiëren. Ondanks dat ik geconcentreerd bezig was volgende ik nauwgezet de discussie en genoot ik ervan. Dat is voor mij berglopen: met een stel goede bekenden iets bediscussiëren en onze gedachten de vrije loop laten gaan. Hier geniet ik van. Natuurlijk zijn we het niet altijd met elkaar eens maar dat is nu juist het zout in de soep….. zodoende ben ik ik al vaak tot nieuwe inzichten gekomen. 

foto: John en Jacques hebben het zich gemakkelijk gemaakt en discussieren er duchtig op los.

Reacties

Populaire posts